tirsdag 8. mai 2012

Rødstilk nesten parring

Var egentlig ute for å fange Hegren på brikka. Vet om en plass den sitter å fisker nesten hver dag. Var endel fugl der og i overtall mange Rødstilker. Så jeg fikk tiden til å gå mens jeg ventet på at Hegren skulle komme.
En av Rødstilkene setter seg til på en liten stein uti vannet ikke langt fra der jeg var. Den skriker jevnt og trutt med sin småirriterende stemme. Minner meg egentlig litt om en gammel nabokjerring jeg hadde tidligere.
Så kom det en til men den sette seg i vannet vedsiden av steinen. Da tok skrikingen seg enda mere opp. Den på steinen "Hannen" sto å skrek og skrek og flakset med vingene. Så hoppet den uti vannen og mer eller mindre jaget den andre "Hunnen" opp på steinen. Skrikingen ble bare mer og mer intens og vingeslagene ble hurtigere og hurtigere til dess hannen lettet som et helikopeter og fløy sidelengs over til dama og sette seg på ryggen.
Fort gjort. Dama stakk. Hannen satt igjen og lurte på hva han hadde gjort galt for parring ble det ikke.

Hegren dukket ikke opp denne dagen men det ble endel bilder av dette og her kommer noen.

Sitter i kamo med stativ.
Bilde nr1 er tatt med 500mm. De andre har jeg brukt 1,7 konverter på 500`n.De som som har høydeformat er tatt i høydeformat for å få speilingen med når den lettet for å parre.












9 kommentarer:

  1. Det var flotte bilder av stilkene. Enig i at lyden av dem er irriterende...artig at du fikk med helikoptertilnærmingsteknikken. Du får komme tilbake med Hegre senere :-)

    Hilsen Robert

    SvarSlett
  2. Knallserie. Paringsbilde er bare topp med flott speiling.

    Trond

    SvarSlett
  3. Dette var et fantastisk flott serie av rødstilken, alle var fine men nr 8 og 9 likte jeg best.

    Ottar

    SvarSlett
  4. Artig fotoserie med flotte farver og speilinger.

    SvarSlett
  5. Veldig behagelig, spennende og flott serie av rødstilken! Nr 7 var knallflott og ble min favoritt blant mange veldig gode rødstilkbilder :-)
    Rune

    SvarSlett
  6. Hei.

    Her var det virkelig en lekker serie, som vanlig knallgod kvalitet, flott komp på alle, umulig for meg å plukke ut favoritt her.

    Frode.

    SvarSlett
  7. Takk for kommentarene gutter..
    var artig å følge med på dette lille eventyret..:)

    SvarSlett
  8. Mange flotte rødstilk motiver du festet her. Også nydelig, rent og vakkert miljø.

    :) duy

    SvarSlett
  9. The creative decorative, looks good, and I love it. Thank you.

    SvarSlett